نوروز ، در ادبیات کهنِ ایران ، ریشه در تاریخ و فرهنگ غنی ما دارد و بعنوان یک سنت حسنه و نیک ، نقشی بی بدیل در ترمیم درد های جامعه داشته است ، وقتی سکون و مردگی در زندگی ، غالب میشود و سکوتی مطلق و مرگبار حاکم ، باید به دنبال روزنه ی امیدی باشی تا تسکین دهی خودت را و آرامش دهی دیگران را ...
و نوروز حکایت آرامش بخشیدن ، همراه با محبت و دلدادگی است ، حکایت احیاء دوستی های مرده و رخت بر بسته ی جامعه ، حکایت مراودات اجتماعی پویا و زنده و حکایت بهانه های باهم بودن و صمیمیت های ماندگار ...
به همین دلیل ، نوروز ، ریشه در تاریخ دارد ، چون تاریخ را به تعظیم انسانیت وا داشته و محبت و دوستی را با همنوایی با دیگران معنا وتفسیر نموده است ، پس نوروز را ، بی بهانه و خالصانه ، به مردم خوب این سرزمینم و نقش آفرینانِ ماندگارش ، تبریک و تهنیت عرض می کنم ." قاسم خاکسار"
دیدگاه...ما را در سایت دیدگاه دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 10